Perşembe, Ocak 31, 2013

buGÜN.

Şimdi günümün sadece 15:30'a kadar olan kısmını ele alalım...
Öncelikle;
-önceki gece yatma vakti 03:00,
-ev İstanbul'da, okul Kocaeli'nde,
-laptop çantası omzunda,
-metrobüs en sıkışık saatinde ve her metrobüs durağının yolu üst geçitten,

alınacak.
*paso: istanbul'daki toplu taşıma araçları için seyahat kartı

05:00 - 05:30 uyanmaya çalışma... ve sonunda bir şekilde uyanma.

06:00 evden çıkış.

Otogardan 06:30 arabasıyla okul yolu... (yolda "Because I Said So"yu izlemeye başladım, bitmedi.)

08:00 okul yakınlarında kahvaltı ve okulda boş boş beklemece.

09:00 BÜT. (hoca 09:10'da geldi.)

90 dk.lık sınav süresi (büt.e kaldığım dersin bilgisayar olduğunu söylemiş miydim?! hiç sormayın...)

11:15'de esenler bileti kesilir ve 11:35 arabasına binilir. (plakaya bakmadım ama sabah geldiğim aynı arabayla döndüğüme neredeyse eminim.)

Sabahki film de dönüş yolunda bitmiş oldu.

Daha sonra yolda bana eşlik eden şarkı:

Lifehouse - Hanging by a Moment


  Derken saat 1 gibi tekrar otogardaydım işte. Metroya binerken pasomu doldurayım dedim, az kalmıştı içinde. O canımın içi makine bendeki 5 lirayı kabul etmediği için 20 lira yüklemek zorunda kaldım.
Ve benim senenin başından beri hallolmayı bekleyen sorunum: öğrenci pasom.
Üniversiteye 1 yıl tekrar hazırlandığım için benim pasom indirimli değil, tam basıyor. Ve her bastığında benim canım yanıyor...du.

Şimdi, bugünkü olaylar için size Aksaray - Havalimanı metro hattının küçük bir taslağını çiziyorum:

........|Otogar|................................|Bakırköy-İncirli|...|Bahçelievler|...|Şirinevler|..................................

evet, o üçlü peş peşe duraklar.

Ben sonunda bir hafta içi günü mesai saatlerinde İstanbul'da olduğum ve yolumun da üzerinde olduğu için Bahçelievler'e uğrayıp pasomu güncelletmeye karar verdim. Allah'tan öğrenci belgesine ihtiyaç duymayıp okul kimliğimle halledebildim, yoksa birkaç ay daha sarkabilirdi bu iş.
1- Bahçelievler metrosundan çıktığınızda fotokopiciyi kafanızı iki sağa sola çevirdiğinizde bulamıyorsunuz maalesef. Biraz yürümem gerekti ama dert değil... henüz.
fotokopiydi falan hallettim, yeni kartı çıkardılar. Eyvallah, ben yoluma sen yoluna, yok işte. Metrodan çıkıp metrobüse gittim, turnikeye bir basarsın ki pasonu kırmızı ışık! Pasonun içi tam takır. Tekrar metro durağına döndüm. O insanlar nerden basmışsa bir anda orayı... Ben pasoyu çıkarttırana kadar boştu orası. Neyse, bekledik sırayı da ve sonunda o soru ve cevabı:
- Pardon, eski pasomdaki bakiyem aktarılmıyor mu acaba?
+(söylediklerinin özeti) İncirli'de yapıyorlar onu.
Hayyy! Baştan söylesene! İncirli'ye gidebilmek için benim bu yeni pasoya tekrar para yüklemem lazım!! Ve cüzdanımdaki 5 lirayı sevmedikleri konusunda bütün makinalar hemfikir olduğuna göre... Duraktan tekrar çıkıp da bi büfede yükletip bir yirmilikten daha olmamak yorucu geldi nedense. Bankamatik göz kırptı, en az 20lik çekebilirim. 2 tane onluk olmasını ne kadar istediysem de mahkumdum o yeşile... Yeni paso da karnını doyurduğuna göre artık beni İncirli'ye götürebilir. (Artık öğrenci basıyooooo.)
Bahçelievler'de ilgili vezne turnikelerin dışında kaldığı için İncirli'de de dışarı attım kendimi. Siz siz olun etrafta tabela falan görmediyseniz atmayın kendinizi bi yere. Görevliye sorduktan sonra tıpış tıpış turnikelerin yolunu tuttum, bir daha Şirinevler'e gideceğim nasılsa (ohh, aktarmalı öğrenci bastı ya, 40 kuruş, çok şeker la bu.) Danışma, tamam, otur, bekle, buyrun 19,66 lira. Haydi ben kaçar derken yanlış yöne giden durakta beklemişim ve iki yönün de aynı anda geleceği tuttu, kaçırdım. Karşı tarafa geç, bekle tekrar. Haydi Şirinevler. Metrodan çıktım, metrobüse doğru yürüyorum. Akbil dolum makinelerinden birinin yanından geçerken işkillendim, "bi bakayım toplam kaç lira oldu ki bunda?" 19,66! ahh, benim kafam yerinde dolaşaydı...
Gerisin geri İncirli'ye. "Ee, ben buna para yüklemiştim, bu sefer bunu içindekiler yok?!". 

Sonuç: Otogar'da o 20 lirayı yüklemeden önce pasomda 1 lira 26 kuruş olduuğunu öğrenmiş oldum. O yükleme daha yeni olduğu için sistemde görünmemiş ve benim yeni pasoya yeni yüklememden kadan 18 lira 40 kuruşun üstüne eklemişler onu: 19,66. 2-3 gün sonra gidersem diğer yüklemeyi de hallederlermiş. Yani pasoyu çıkarttıktan sonraki bütün o yolculuk 1 lira 26 kuruş içindi. Yol parası daha çok tuttu.

İncili'den de çıkıp tıpış tıpış bindim metrobüsüme. Yağmur yağmaya başladı...
Sonunda evimdeyim.
Pasom: öğrenci.

Hiç yorum yok: