Çarşamba, Ocak 23, 2013

Aa, piyano mu bu? Sen mi çalıyorsun?

 "Hadi bize şunu çal!" He canım he, gökten zembille iniyo bana notalar, he!

Eğer bir enstruman çalıyorsanız, sizi en çok sinir edecek -hatta deli edecek- şeylerden biri insanların laf olsun diye "hadi bi şeyler çalsana" demesidir. Dinlemeyeceksen isteme arkadaşım!

Eve gelen misafirleri odama toplayıp da "bak ben bunu çalıyorum" diye dinletmeye meraklı değilim ben. Ama odama uğrayıp da piyanomu gören de bi laf atmadan durabilse...
Bunu çalabiliyor musun, şunu çalabiliyor musun... İstek parçaların türk sanat müziği ya da arabesk parçalar olduğunu belirtmeme gerek var mı? Sorun şu ki; piyano öğretmenleri Beyer, Tschaikovski, Beethoven, Diabelli vs. ile öğretiyorlar çalmayı. Ve ben bu durumdan memnunum, istek parça yapan akrabalarım olmasa... Tamam Gülnihal'dir, Samanyolu'dur bir iki parça biliyorum onların istediği türden ama her seferinde çalınmaz ki onlar.
Ve aşama 2: Hani es kaza oturursun da piyanonun başına bir şeyler çalmaya hazırlanırsın. Artık tecrübeliyim, biliyorum başıma geleceği. Önce yakınımda duran insanlar bir test edecek; o aletten ses geliyor mu acaba? Tabi bunlar olurken de herkes bi uğultu, bi gürültü kendi aralarında konuşuyor. Sanki onlar beni zorla oturtmadı çalayım diye de, ben onları zorla oturttum dilesinler diye. Aradan bir iki kişi atılır, sen başla onlar susar... Ne kimse susar, ne de benim çaldığım -istedikleri değilse- sonuna kadar dinlenir. Mal gibi bırakılırım orda. Umurlarında olmaz.

Ve her seferinde söylenirim ancak içimden: Bir daha da yeltenmem bu işe.

Kendi kendime ya da beni gerçekten dinleyeceğini bildiğim insanlara çalarken mutluyum ben. O yeter.

3 yorum:

Eternal dedi ki...

Bize de bi Winter çalarsın artık :P

Sam Scarlet dedi ki...

her enstrüman çalanın başına gelen iş sanırım bu. ben de gıcık oluyorum :)

firefly dedi ki...

Eternal, ben? vivaldi? too good to be true :D daha oralara gelemedik maalesef. Gerçi Summer'ı gözüme kestirmiştim bi ama notalarını bulmam lazım...

Sam Scarlet, maalesef öyle sanırım.