Çarşamba, Temmuz 18, 2012

the Amazing Spider-Man

We all have secrets: the ones we keep... and the ones that are kept from us.




Bu fragmanı izlemekten hiç bıkmıyorum. Milyon kere izlemişimdir. Filmde burada gösterdikleri bir kaç küçük sahneyi çıkarmışlar. (DVDsi çıksada silinmiş sahneleri de görsek *-*)

 Oh no! You have found my weakness. It's small knives!

Filmi neredeyse 1 senedir bekliyordum. Ve beklediğim kadar da güzel çıktı. Çok beğendim.
Senaryoyu geliştirmişler, oyunculuklar iyiydi, güzel çekilmiş... daha ne olsun!
Karşımızda orjinal çizgi romana daha sadık kalınmış bir Spider-man filmi var. Ve orjinale yakın olan her zaman daha iyi olmuştur.


Andrew Garfield'ı Social Network ve Never Let Me Go'da izlemiştim ve ilk izlediğimden beri de beğenirim. Güzel sıpaydi olmuş Andrew'dan. Kaykay yapan, her liseli gibi normalde gözlük yerine lens tercih eden, zeki, komik, biraz utangaç...


Emma Stone'u da Easy A'da izlemiş ve sevmiştim. (ayrıca tumblr'de milyon tane fotoğrafına/gifine rastlamak bu kıza karşı doğal bi sempati oluşturdu bende.) Gwen Stacy karakterine de bayıldım. Ve bana Peter'ın neden Mary Jane'den hoşlandığını sorgulattı... Gerçi orjinal M.J. karakteri hakkında pek bir şey bilmiyorum. Kirsten Dunst'ın canlandırdığını da sevmiyorum pek.


---Küçücük Spoiler---
Favori sahnem. Son sahneydi sanırım...
Peter derse geç kalır. Öğretmeni, yine geç kaldın gibisinden bir şeyler söyler.
Peter: Bir daha olmaz, söz.
Öğretmen: Tutamayacağınız sözler vermeyin Bay Parker.
Peter: Ama onlar en iyileri.
Gwen'le bakışırlar.
Filmi izleyen neden favori sahnem olduğunu anlayabilir. Bu sahneyi izlerken gözlerim yuvalarından fırlamış ve kalp şeklini almış olabilir :D. Filmin sonuna üzülüyordum tam ve bu sahne çıktı. Nasıl mutluluk patlaması yaşamayayım?!
-------------------------


Bunlar gerçek hayatta da sevgili olmuşlar ya, ben yeni gördüm... (tiplere bak :))

Önceki Spider-Man filmleri o kadar sönük geliyor ki şimdi. Bu yeni film için yorumları okurken insanların hep Tobey Maguire övmelerine, onun örümcek adam olmasını istediklerini söyledikleri yorumlarla falan karşılaştım. Ve farkettim ki önceki filmleri "Spider Man" olarak sevmeme rağmen Tobey Maguire'a ısınamamışım ben hiç. Aynı şekilde Kirsten Dunst'a da. Önceki filmlerde Spider-man'i seviyordum ama Peter Parker'a karşı bi sempati duymuyordum. Sanki aynı kişi değillermiş gibi. Sonuç: Sevmiyorum Tobey'i. İtici geliyor bana. Özellikle de gülümsemesi. Ben bir insanda gülümsemeden çok etkilenirim. Bu böyle.

Peter Parker zeki ve iyi bir mizah anlayışı olan bir karakter orjinalinde. (Az çizgi filmini de izlememişimdir küçükken...) Bu yeni filmde çok sevdim bu yönden. Önceki filmlerdeki Peter hakkında tek aklıma gelense, donuk. Sürekli donuk bir hali vardı sanki. Önceki filmleri biri çıkarsın zihnimden lütfen. Yeni filmde tanıdık bir sahne olduğunda aklıma eski film geldi hep. Sinir bozucuydu bazen.




Stan Lee'yi tanır mısınız?
Ben biraz öncesine kadar bilmiyordum kim olduğunu. Ne kadar ayıp! Adam benim hayran olduğum bütün süper kahramanların yaratıcısı aynı zamanda çekilen filmlerin de yapımcılarından. Fantastic Four, Hulk, Iron Man, Thor, X-Men ve Spider-man. Ve bu çizgi-roman karakterlerinin çekilen filmlerinde küçük roller almak gibi bir huyu varmış. İnanmazsan bak. Fotoğrafını görünce Iron Man'de gördüğümü hatırladım. (filmi benim kadar izleseniz siz de en küçük sahneleri bile hatırlarsınız :D) The Amazing Spider-man'de de okulda bir kapışma sahnesi vardı, kütüphanede. Kütüphaneciyi oynuyordu. Konuk olduğu filmlere çoğunlukla komedi unsuru olarak katılmış. Çok sevimli. :D


İşte bu da Spider-man'in ağ atarkenki el şeklinin sebebidir. Orjinalinde örümceğin ısırığı Peter'a ağ atma yeteneği vermiyor. Peter bu ağ atıcıları kendisi geliştirip bileklerinde giysisinin altına saklıyor. (arada ağlarının bitme sebebi de odur zaten.) Ama Peter'ın mekanizmayı kendisinin geliştirdiğini göstermelerine rağmen neden bu bütün halini göstermediler bilemedim... Önceki filmde bu hareketi güya tesadüfen keşfetmesi çok saçma gelmişti. Bu hareket tesadüfen yapılır mı ya?

 Sonuç olarak: Ben bu filmi çok sevdim. Oturup önceki seriden ne kadar güzel olduğunu daha daha anlatabilirim ama ana fikri verdim sanırım laf salatası yapmayayım daha.

Ve siz siz olun bir Marvel filminden son yazılar bitmeden önce çıkmayın. Sonuna sonraki filmle alakalı bir parça koymuşlardır mutlaka. Biz filme babamla gittik, 21:00 seansına. Çıktığımızda saat 23'ü geçmişti dolayısıyla. İnsanlar sinema salonunu boşalttı, sadece 3D gözlükleri toplayan görevli kaldı, ben babamı durdurmaya çalışıyorum: "Baba, bak biraz bekleyelim, Marvel filmlerinin hepsinde var. Cidden. Bak birazdan çıkacak." Ve çıktı. Elimdeki 3D gözlüğü vermiştim, ordan hemen bir tane aldım, taktım, bozuk. Görevli bir tane uzattı sağolsun. Ben mutlu mesut, son sahneyi izledim ve çıktık.
Şimdi sadece Avengers'da bu bitişi bekleyemediğime yanıyorum. Onu izlemek için DVDsinin çıkmasını bekliyorum. Hadi bakalım.

Aferin bana, yine sabahladım... Üstelik direksiyon dersim var bugün. Aferin.

2 yorum:

Alielle dedi ki...

Ben de seninle aynı fikirdeyim önceki spiderman filmini severdim ama ne mary jane e ne peter parker karakterine karşı sempatim yoktu. Emma Stone konusunda da katılıyorum ben de easy a den beri çok seviyorum :) gerçekte sevgili olduklarını bilmiyordum zaten henüz filmi de izlemedim ama izlemeyi düşünüyorum :)

firefly dedi ki...

izlemelisin filmi. ben doyamadım, tekrar gitmek için plan yaptım arkadaşlarla. :)